12 oktober 2009

Olidligt stressande väntan

Tror ni läkaren ringde idag enligt överenskommet?

Jag fann mig här på eftermiddagen tvungen att ringa till VC och höra vad f*n det är frågan om. Han jag pratade med var oerhört förvånad eftersom jag stod inbokad på en telefontid klockan 11.35.

Han var väldigt vänlig och tillmötesgående och undrade om jag har någon möjlighet att ringa läkaren själv imorgon bitti? Det kan jag inte eftersom jag åker på tjänsteresa.

"För annars är nästa lediga telefontid först nästa måndag. Hur angeläget är det?"

Jag stålsatte mig för att inte be honom dra åt helvete...

"Det är väldigt, väldigt angeläget och brådskande."

"Ok, då skriver jag ett meddelande åt henne så ringer hon någon av de kommande dagarna, men jag kan inte lova något om när."

"Ok, jättebra - tack så mycket!"

Så återigen är det bara att finna sig i att vara totalt maktlös och vänta, vänta och vääääntaaaaa.

Serves us right, probably.



2 kommentarer:

mamman sa...

Efter att först ha fått ett mini-bb vill man INTE bli förvägrad sin telefontid.

Jag håller tummarna för att hon nu ringer väldigt fort och att papperna är färdiga, hon har bara glömt lägga ut dem i receptionen.

Men du, du måste trycka på mera. Du måste säga vad det gäller. Så alla blir engagerade i att det skall lösa sig snabbt.

Brummelisa sa...

De vet precis vad det gäller - jag har förklarat det till henne som satt i receptionen när jag var dit, till honom jag pratade med i telefon idag, och läkaren vet helt klart vad det gäller. Hon har varit väldigt medkännande hela vägen och undrat "Hur GÅR det för er nu?" när vi varit dit för läkarintyg för hundralfte gången.

Tålamod, tåååålamoooood. *suc*