14 oktober 2009

Men... vad nu då..?


Imorse var jag till VC och hämtade våra intyg. Full av bävan öppnade jag kuvertet och granskade intygen och sure enough - läkaren hade blandat datumen för undersökningen (dvs i mars) med datumet för hennes ifyllande (dvs nu i oktober).

Jag blev frustrerad och förbannad och less, samtidigt som detta ju var det jag hade förväntat mig eftersom vår läkare var så stressad.

Nåväl, resonerade som så att det var bäst att kolla med Organisationen innan jag ber läkaren göra om och göra rätt. Onödigt att kräva henne på det om detta skulle kunna tänkas fungera ändå.

Mejlade vår landansvariga och fick dirket svar med att det inte var några problem - det skulle funka. Dagens glada överraskning nr 1.

Ringde sedan maken och frågade om han kunde tänka sig att ta över stafettpinnen och jaga reda på NP:n - själv kände jag mig bara energilös och inte alls sugen på en dylik fruktlös sysselsättning. Det kunde han och han ringde tillbaka efter en timme och drygade sig:

"Inte vet jag vart nånstans du har ringt - han svarade ju på första försöket." *överlägset flin hörs i telefonen*

Och jodå, NP:n hade möjlighet att göra legaliseringen nu på fredag och vi skulle få tillbaka dem på måndag om vi lämnade in handlingarna imorgon. Och nuförtiden finns det en till NP i stan som kunde fixa apostillestämpeln också. Dagens glada överraskning nr 2.

Vad nu..?

Något måste gå mycket snett mycket snart. Det här gick alldeles för lätt.

Inga kommentarer: