15 oktober 2009

Här var det tvära kast!


Jag tror... vi... blev... föräldrar idag?!?!??!

Det har som ni märker långt ifrån sjunkit in - särskilt som vi inte ens har fått se ett foto ännu. Men det kommer med expressbrev imorgon förmiddag. Och då kommer jag stå och försöka leda en workshop som jag idag försökte förbereda, efter att ha tagit emot samtalet med BB strax innan lunch. En pojke blev det, och enligt vår landansvariga måste han vara världens vackraste barn. Jag sa något om att

"Är de inte alltid det?" :)

och hon svarade

"Jo, i och för sig brukar man ju tycka det, men ofta kan ju de här första fotona vara rätt eländiga, men det här är såååå fiiiint!"

Ojojoj - det känns fullkomligt overkligt och ogreppbart att det är vårt barn hon pratar om...

Här råder definitivt ingen glädjeyra av typen låt-oss-sprätta-upp-champagnen eftersom ingen av oss riktigt törs tro på det och vi är båda två är rädda för att något ska gå fel. Vi tror det liksom när vi har Parveln hemma hos oss.

Men vi har myst på tu man hand och ätit riktigt gott. Och börjat fundera på pojknamn. Vi hade nämligen inte alls påbörjat namnfunderingsprocessen ännu.

Hej och hå vilka tvära kast - vi hinner inte med för fem öre men roligt är det! :))))





27 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj, vilken vändning. GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Självklart är han ett litet underverk. Söt som få. Hur skulle han annars se ut? :-)

Massa lycka till.

Anonym sa...

Äntligen :)

/J

pipeline sa...

OH.MY.GOD!!! DET HAR HÄNT! JAG MÅSTE SKRIVA MER STORA BOKSTÄVER - NÅGOT ANNAT KÄNNS ORIMLIGT MED TANKE PÅ DENNA STORA HÄNDELSE!!!!

GRATTIS BÄSTASTE DU OCH NI!

HUR GAMMAL ÄR DEN LILLE PARVELN?!?!

Brummelisa sa...

Hehe, Pipeline, du är ju bara för söt. :)

3,5 månad tyckte jag hon sa att Parveln är. :)

pipeline sa...

Shit påm fritt vad liten han är! Nu måste du börja träna på blöjbyten, rapning på maten och göra egen barnmat. Det är här i särkläss den bästa nyheten sedan vårt eget barnbesked!

Brummelisa sa...

Haha, inte bara det - läsa på om Landet, om anknytning, fundera på vilket rum som ska bli barnrum, köpa barnvagn, köpa bilbarnstol, köpa kläder, köpa massa annat och AAAAAAH! ;-)

K sa...

Kram på dig gumman och oj vad roligt och grattis! Är helt förstummad.

Anonym sa...

Grattis! Underbart!
/A

Carola sa...

Fortfarande lite chockad men så GLAD för er skull! 3,5 månad, vilken gobit!!

Anonym sa...

Åh jag är såååååå glad för er skull, tårarna bara rinner och jag hoppas de torkar innan städerskorna tittar in. Av en ren händelse kom jag på häromdagen att jag inte varit inne och läst på din blogg på bra länge..... magiskt. Men det är ingenting mot vad ni nu ska få vara med om. ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!! MAssor med kramar till er båda //Jessica

Hanya sa...

Nämen! Gud vad roligt! Grattis grattis grattis! Och tänk om ni backat, ojojoj.... Det kommer säkert ta ett tag innan det sjunker in ordentligt, men sen...skratta gråt hoppa som yra höns! Stort grattis från en annan glad a-mamma!

mamman sa...

Jag sitter med tårar i ögonen. Såååååååååååååå fantastiskt roligt. Sänder klart ett stor Grattis till er.

Tänk som det kan bli, från elende till världens bubbel.

Hon visste....

Rwandamamman sa...

Grattis!!!!
Så stort! Underbart

Erika sa...

Men himmel o pannkaka! Vad underbart att det händer galna och POSITIVA saker efter allt som varit. En liten liten pojke väntar på er! :D

Lycka till på resten av resan!
/Erika

Anonym sa...

Grattis!! Tur att ni hann bestämma er för ni vill bli föräldrar innan bb :-)

MDB sa...

GRATTIS! Vad härligt, är så himla glad för er skull!

Anonym sa...

Grattis!

/Kvarnlyckan

CarusA sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Ethi sa...

JAAAA, JAG VISSTE VÄL DET!!! Eller, nä, det visste jag förstås inte men jag trodde allt att det skulle bli ungefär så här med tanke på ACs mail:D :D :D. UNDERBARA NYHETER!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er lille son!!! HURRA!!

Grattiskramar från Helena m etiopienpojkarna

MammaHella sa...

Vilken lycka! Jag blev så gripen att jag nästan inte kan skriva! Grattis och Grattis och Grattis!

Var tvungen att läsa kommentarerna och vilken liten plutt ni får!

Det var den bästa nyheten jag läst på länge!!!!!!!! Äntligen!

Många kramar till er bägge två! och till den lille killen som nu snart kommer att få en familj!

Maria med AH och E sa...

Men. Det var den mest underbara nyhet jag har fått i hela mitt liv tror jag! (förutom möjligen då när vi själva fick barnbesked *s*)

Jag gråter av glädje!!! Tyvärr kan jag inte mejla eftersom alla mina kontaktuppgifter har gått upp i rök efter ett datorbyte! Kan du inte mejla mig?

Margherita sa...

WOW! Otroligt mycket grattis!

Erik är ett fint namn, eller Anton kanske?

Åh, vad kul! Grattis igen!

Nepalmamma sa...

HÄRLIGT, HÄRLIGT HÄRLIGT!!!!!
Mega STORT GRATTIS!
Helt fantastiskt underbart, jag är så glad för er skull!
Hoppas nu att ni snart få se fotot på den underbart, undersköna Prinsen - ER PRINS!!!

mom2009 sa...

Tänk att jag, som inte ens känner dej/er IRL, kan sitta här och gråta glädjetårar för er skull!!!!! SuperGRATTIS!!!!! *snyft* :-)

Kottemamman sa...

Äntligen!! STORT STORT STORT GRATTIS!!
Och en massa kramar förstås, vi är jätteglada för er skull!

Äntligen! Hurra!!

Mimm sa...

Instämmer i alla Jättegrattis!!!
Fantastiskt! Äntligen er tur efter alla bekymmer.
Nu vet jag inte vilket land som är ert Land, så jag vet inte vad som gäller, men jag hoppas att det inte är så långt borta innan ni får resa till honom!

raggsockan73 sa...

Ett stort grattis från en annan adoptivmamma som följt din blogg länge. Hoppas att få fortsätta följa er resa till parveln.
///R