11 oktober 2009

Mini-BB?


I fredags fick jag mejl från den landansvariga på Organisationen:

Hej Brummelisa,

Jag ville bara kolla hur det går med er uppdatering av papper. Försökte nå dig på telefon nu men det gick inget vidare. Är du på jobbet?

Hälsningar XXXXX

Varvid min reptilhjärna blev skitstressad. Nej nej nej nej neeeeej - vad vill hon nu då? Ska hon säga att vi måste skicka in handlingarna till henne senast inom en vecka, annars får vi börja om från början med att samla in alla 29 handlingarna som krävdes för ansökan? Eller ska hon kanske säga att vi inte är nog intresserade av att bli föräldrar eftersom vi tagit sådan tid på oss och därför inte förtjänar att få adoptera? Jag var när jag började författa mitt svar till henne tämligen säker på att det var något i linje med det senare hon skulle ha på hjärtat.

Jag svarade med en ganska lång utläggning om att vi har alla papper utom läkarintygen klara, och att det har strulat med dessa men att jag har telefontid med läkaren imorgon, så förhoppningsvis är de inte alltför långt borta.

Stålsatte mig - bet på naglarna och väntade med fasa på hennes svar.

Som blev:

Hej Brummelisa,
Vad bra att det börjar bli klart. Kanske får vi snart goda nyheter från Landet.
Hälsningar XXXXX

Där och då fick jag en föraning av hur det måste kännas att få BB. De få raderna hon skrev gjorde att allt helt plötsligt kändes mycket verkligare än det någonsin gjort hittills. Om jag ska vara helt ärligt så var min reaktion:

Shit helvetes jävlar! Vet hon något som inte vi vet? Väntar Parveln redan på oss och på att vi ska få våra papper i ordning?

Jag får helt enkelt känslan av att hon inte skulle skriva så i ett mejl om hon inte visste att något är på G. De vill ju alltid hålla förväntningarna nere och inte lova för mycket. Å andra sidan så kan det ju också bara ha varit något hon skrev för att uppmuntra oss i detta eviga pappersfixande, eftersom jag även skrev att det vid det här laget känns oöverstigligt jobbigt med varenda litet pyttedokument som behöver fixas.

Eller så väntar Parveln på oss redan. Tänk om Parveln väntar på oss redan?

..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
.............................................................................. shit shit shit shiiiiiiiit - Tänk om Parveln väntar på oss redan?!?!?!?

Tanken svindlar, jag blir yr och fjäderlätt och får sockerdricka som bubblar runt i kroppen. TänkomParvelnväntarpåossredan? Tänk...om...Parveln...väntar...på...oss...redan?


6 kommentarer:

Lisa sa...

SPÄNNANDE!
Förstår att det känns jobbig....

Ethi sa...

IIiiiih, jag tror att jag smäller av! Vad spännande!!! Och ja, förresten, jag tror inte alls att det fungerar så att ni kommer sist av alla med papperen i landet när ni kan aktivera er ansökan utan jag tror att ni hamnar först bland de som ännu inte är matchade... Allt annat vore ju faktiskt märkligt. Av de där mailen får jag verkligen goda magkänslor, så där brukar de inte skriva utan anledning nej :-D :-D Ghaaa!! *håller alla tummar jag har*

Carola sa...

Men mamma miiiiiia så spännande!! Det här kommer bli så bra såååå =)

Stor varm kram <3

Hanya sa...

Oh, det låter ju faktiskt riktigt bra! Jag hade definitivt tolkat mailat såsom du gjorde :-) Snabba er! Och hoppas allt löser sig nu på stört!

Anonym sa...

Har följt din blogg till och från ett tag. Jag bara måste skriva några rader nu. Det är klart att de vet att något är på G i landet, annars hade de ALDRIG skrivit ett sådant mail till dig. Vår organisation brukade i princip bara bekräfta att våra handlingar var i landet, fast de visste att vårt BB var på G.

Nu är det en spännande period framför er!

MDB sa...

Åh vad spännande. Lycka till med allt nu!