29 mars 2010

GLÄDJECHOCK!!!


Det låter som en klyscha men det är verkligen som mörkast precis innan det ljusnar.

Jag mejlade vår kontakt på Organisationen i morse för att fråga om hon hade några tips på hotell i Landet. Jag har behövt göra något väldigt konkret för att överleva väntan och har då bland annat börjat kolla på tänkbara hotell.

I hennes svar till mig fick vi resebesked! TILL SISTA VECKAN I APRIL?!?!?!? OHMYGODOHMYGODOHMYGOOOOOOD!!!

Jag ska vara helt ärligt: både jag och maken känner oss enormt stressade och smått panikslagna. Vi var nämligen helt övertygade om att vi i bästa fall skulle komma iväg i juni. Och slutet på april är väldigt snart. Hemmet ska renoveras färdiigt, resa ska bokas, uppehållstillstånd ska fixas åt Parveln, visum åt oss, barnvagn och nappar och nappflaskor och blöjor och tvättservetter och mediciner och kläder och leksaker ska köpas osv osv osv, samtidigt som vi ska jobba.

Nu vet jag att detta är ett ytterst preliminärt resebesked och att andra familjer har fått åka flera månader senare än det ursprungliga datumet. Men tanken på att vi kanske får fira 1-årsdagen hemma svindlar!

Jag är yr, skakig, matt och alldeles osannolikt förväntansfull. :)




8 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Vilken NYHET! Det är ju snart ju! :)

Jättegrattis! Kram! //Maria med AH, E & H

Anonym sa...

Grattis, äntligen och just efter en deppig dag!

Har inte varit med från början av er resa men förstått att den inte bara gått rakt fram utan även i cirklar och serpentiner. Och tänk vad glad Pipeline kommer bli när hon läser i Taiwan!

Många kramar

Kvarnlyckan

Gnista sa...

Oj, oj GRATTIS till rb! Hoppas ni kommer iväg som planerat. Nu är det bråda dagar :-)

Läser här ofta men har nog aldrig kommenterat.

/Gnista från FL

Hej och Hopp sa...

Men - grattis!
Underbar nyhet!
Vad härligt att få drabbas av panikstress istället för hopplös väntansdepp!
:-)

Anonym sa...

GRATTIS! Vad roligt!
Vilket land adopterar ni ifrån?
Kram

Brummelisa sa...

Hej och välkommen thewaytoachild,

Jag vill hålla mig så anonym som möjligt i bloggen och har därför valt att inte nämna landet, adoptionsorganisationen och annat vid namn. Jag hoppas bloggen kan ge dig något ändå. :)

Franka sa...

oj oj oj, vad kul!!! Grattis!

Rwandamamman sa...

Grattis!! Jätteglad för er skull!