25 mars 2009

Här befinner vi oss just nu


Jag tror vi har fått ett nytt medgivande idag. Det var i alla fall i dag vårt ärende skulle upp i nämnden, och hemutredaren har rekommenderat oss för medgivande, så vi har kallt räknat med att det skulle bli så.

Ganska fantastiskt hur avtrubbad, luttrad och ointresserad jag känner mig den här gången jämfört med förra gången. Vi borde säkerligen ha bett att få direktsjustering av protokollet och säga att vi hämtar medgivandet så de slipper posta det, så vi snabbt kan få iväg det till Landet, men vi har liksom inte orkat tänka längre än till "nujävlarmåstevifixadethärmedjobbåtmakenpånåtsätt!". När det var fixat (i alla fall fram till den 20/4, finns inget jobb för honom där då så är vi tillbaka på ruta ett) gick luften ur oss.

Vi orkar inte ens tänka tanken på att få tag på kommunens enda NP igen. *pfffff*

Plus att jag har haft lite annat pyssel för mig. Har gått på två anställningsintervjuer (för samma jobb), blivit erbjuden jobbet, våndats över om det är smart att säga upp sig från ett fast jobb i dagens rådande konjunktur generellt, och med tanke på adoptionsprocessen specifikt. Har våndats hit och dit. Dit och hit. Och allt detta under den gångna helgen eftersom det var den betänketiden jag hade. Till slut fick möjligheten till mer stimulerande, roliga och utmanande arbetsuppgifter avgöra. Så i måndags sade jag upp mig och den 20:e april börjar jag på det nya jobbet. Hej och hå!

Och medan jag väljer och vrakar mellan jobb är maken alltjämt utan jobb.

Åovär änd aot.

5 kommentarer:

MammaHella sa...

Grattis!!!

Jag är glad att du vågar satsa på ett nytt jobb! Måste ni redovisa att manken är arbetslös igen till kommunen och organisationen? Kan ni inte bara skita i det eller fordras det nya intyg till landet?

Anonym sa...

Grattis till det nya medgivandet!

Anonym sa...

YES!! Äntligen händer det något. Men det verkar som om du är utsatt för så mycket stress att du inte riktigt kan känna efter hur du mår. Djises, ni kanske blir föräldrar innan du hinner blinka eller börja på nya jobbet... Grattis till jobbet!

Jag är så glad för er skull att det redde ut sig med hemutredaren. Blir bara lite osäker på hur glad jag ska vara när jag läser "när det var fixat (i alla fall fram till 20/4, finns inget jobb för honom där då så är vi tillbaka på ruta ett) gick luften ur oss". Är medgivandet tidsbegränsat?!

Kan inte maken ta ditt gamla jobb ;-)

Anonym sa...

Gott! Allt ordnar sig till slut. Skönt att utredaren tog sitt förnuft till fånga. Håller tummarna att maken hittar ett jobb snart också!

Anonym sa...

Ett stort Grattis till er. Som ni har fått kämpa för detta men nu har det gett er ett medgivande jiiiippppiiii.

Lycka till nu med både medgivande, nytt jobb för maken och nytt jobb för dig.