9 januari 2009

*GULP*


Mejlade Landansvariga på Organisationen idag angående vår förnyelse av medgivandet. Fick då veta att vi nu är på:

....inte femte....

....inte fjärde....

....inte tredje....

utan ANDRA PLATS i kön!?!?!??!!

Plötsligt blev allt väldigt verkligt igen. Verkligare än någonsin förut faktiskt. Och även om vi naturligtvis växlade mellan att hänga i armaturerna och ligga avsvimmade på golvet av glädje, så blev vi väldigt stressade och oroliga. Ni förstår, maken är arbetslös sedan en månad tillbaka, vilket innebär att vi förmodligen kan se oss i stjärnorna efter det banklån som vi behöver för resten av adoptionsavgiften. Det blir nog till att gå med håven bland släktingarna. Någon stolthet kan man inte kosta på sig i den här processen.

Sedan vill vi ju helst inte att det ska stå i det nya medgivandet att maken är arbetslös heller, eftersom detta vanligtvis inte är särskilt populärt i Landet. Det är ok att kvinnan är arbetslös, men inte mannen - han ska ju försörja familjen gubevars.

Allt det här har minst sagt gett oss magsårskänningar.

Nåväl, vi har klarat av all taskig tajming tidigare så det ska nog gå den här gången också.

Tänk om Parveln är född nu?

*gulp och dubbelgulp*





8 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå gumman vad glad jag blir! Någon glädjetår och ett litet glädjeskutt blev det här ska du veta! Jag törs knappt säga det men nu är det ändå ganska nära!!!

D kommer att gå så bra allting, jag lovar dig! Nu ser ni ljuset i mörkret!

Kram kram kram!!!

Anonym sa...

hu, så spännande:-)
kan tänka mig att det pirrar rätt bra i magen nu.
Lycka till och hoppas att ni får höra något snart.
/inger

Anonym sa...

Ojojojoj... ni kan ju bli föräldrar NÄR SOM HELST!!! Två ynka BB från komplett och hjärtkramande lycka. Hoppas inte den äkta hälfts arbetslöshet ställer till det - det får det bara inte göra!

Anonym sa...

Oj, vad kul grattis till andraplatsen.
I värsta fall kanske din make kan ta vilket jobb som helst, kassan på ICA typ?

Anonym sa...

Hej!

Va´skoj för er att ni snart är framme - Grattis!!! ;-)

Förstår oron inför makens arbetslöshet och lånet, men ni ska se att det ordnar sig!
Jag ska hålla tummarna och tår ;-)

Vi hade turen att få klart med adoptionslån (checkkredit) för några månader sedan så pengarna är klara, men maken blir ändå arbetslös om en månad och vid en kommande förnyat medgivande kanske det ändå inte går så bra, vi får väl se....

Lycka till! /C

Anonym sa...

Såååå härligt

Att avancera så många steg är en hisnande färd och tänk om det händer om någon månade igen.

Lycka till

Anonym sa...

Hej!
Har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat, minns inte längre hur jag fann dig ens...? Jag har inga barn än, men min barnlängtan har börjat växa sig stor nu... Har alltid varit intresserad av adoptioner och börjar som sagt längta riktigt mycket efter barn, så jag tycker det har varit intressant att följa dig/er. Jag ska säga att jag ryckte till när jag läste det här inlägget. Det pirrade till och jag kände en glädje för er skull, för någon jag inte har en aning om vem det är. Men jag önskar er lycka till, nu måste det ju vara ni snart!
Med vänlig hälsning Madeleine

Anonym sa...

Det är verkligen som trissreklamen....plötsligt så händer det! Grattis, nu är det enormt nära!