25 oktober 2008

Vem är du, läsare?


Jag har under en längre tid funderat på att göra min blogg lösenordsskyddad. Jag känner helt enkelt att de funderingar och tankar som jag publicerar här inte bara är personliga utan väldigt privata. I dagsläget fläker jag helt enkelt ut mitt allra innersta på nätet så vem som helst kan läsa det. Annat var det på den tiden när man hade lås på dagboken (vilket skämt - dagboken gick att glipa på c:a fyra centimeter, så storebror kunde lätt läsa allt ändå).

Hur som helst - min räknare av besökare visar att jag snart har haft 6000 unika besökare, men det är endast två handfulla som har gett sig till känna genom kommentarer eller IRL.

Så du som läser min blogg mer eller mindre regelbundet och vet med dig att du är för mig okänd - skriv gärna en kommentar och berätta lite om vem du är och varför du läser min blogg.

Om jag väljer att lösenordsskydda min blogg så kommer alla som vill ha möjlighet att via e-post få lösenordet. OBS! Skriv inte någon e-postadress i kommentarerna nu, jag säger till när det i så fall blir aktuellt.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag förstår hur du känner dig, ibland blir man så frusterad och vi måste få chansen att få utlopp för det nånstans.
En del gör det IRL och andra på nätet och båda sätten är helt okej :-)

Jag håller tummarna för er!
/C

Anonym sa...

Jag är här (fast det vet du! :))
Kram
Kottemamman

Anonym sa...

Hejsan, jag har följt din blogg i drygt 6 månader tror jag och jag blev fast från början. Jag gillar att du skriver så ärligt om detta då man oftast bara får höra om den roliga delen när allt är klart.

Fortsätt kämpa! /Malin

Anonym sa...

Hej!
Jag är en hängiven läsare! Väntar barn på samma sätt som du och det är så befriande att få läsa dina texter. Ibland blir man så jävla trött på allting. Det tar sån tid och vi har också haft riktiga uppförsbackar med hälsoproblem etc. Fortsätt gärna! Det piggar upp konstigt nog...Tack!!

Unknown sa...

Hej!
Jag är också en anonym läsare, som hittade din blogg för ca 6 månader sedan. Jag och min har brottats massor i adoptionsprocessen, och känner så väl igen oss i din blogg!! sedan 3 månader tillbaka har vi fått BB från Vietnam, du vet ju också hur kaotiskt det är just nu i Vietnam. Och oron fins att vi inte ska få hem vår lille gosse!
Jag fortsätter gärna läsa din blogg om jag får!?

Med vänlig hälsning Marléne i Torslanda

Anonym sa...

Hej.

Jag är mamma till en dotter från Kina. Jag följer regelbundet din blogg. Flera gånger i veckan. Tycker att du skriver så öppenhjärtat och fängslande om eran resa till ett barn. Håller tummarna och önskar er lycka till.

Anonym sa...

Ja, du vet ju att jag huserar här =) Vill bara säga att jag så väl känner igen mig. La ju ner min blogg för ett tag sen eftersom det var knäpptyst där, (nu är ju min blogg långt ifrån så självutlämnande som din) bara jag som skrev. Men j-lar vilket liv det blev i mailen då jag la ner!
Så jag började om, och nu har jag oxå räknare så jag ser ju att det tickar på men inte är det många som ger sig till känna...

Kram!!!! /Carola

Anonym sa...

Hej! Här är en till som följt din blogg en längre tid. Har själv till alldeles nyligen varit en frustrerad väntande adoptivförälder som nu äntligen (i somras) har kommit hem med en liten son tillsammans med min man. Under den här tiden jag har läst din blogg har jag kunnat identifiera mig i mycket av det du skriver och jag hoppas på att kunna fortsätta följa dig till ditt mål även om bloggen blir lösenordsskyddad! :O) Håller tummarna hårt för att allt ska gå vägen för er! Styrkekramar // Vivvi

Anonym sa...

hej!

jag är nog en av dina smygläsare som inte gett sig till känna tidigare. jag och min man har försökt att få barn under en längre tid och har nu börjat fundera på om adoption är ett alternativ för oss. jag minns inte hur jag hittade till din blogg men jag sträckläste alla de gamla inläggen under en kväll/natt. jag uppskattar hur rakt och ärligt du skriver och hoppas att få fortsätta läsa dina funderingar.

hälsningar
/erika

Anonym sa...

Jag tror det var genom Pipelien som jag hittade dig och läser någon gång då och då i din blogg sen i våras, men det är först nu som jag tagit mig tid att försöka mig på en kommentar till dig.

Vet mycket väl hur det är att vänta denna osäkra, ändlösa och energikrävande väntan då jag själv snart är mamma till två adopterade barn.

Lycka till.

Mia sa...

Jag är en 30-årig tjej från Stockholm som hoppas kunna adoptera ett syskon till min 4-åring inom ett par år. Jag följer din blogg och ett par andra adoptionsbloggar.

Ha det bra,

Mia

Anonym sa...

Jag är en 24-årig psykologstudent från Göteborg som läser några olika adoptionsbloggar. Dels för att ämnet intresserar mig och dels för att jag funnit det väldigt gripande att läsa om föräldrar som väntar på ett barn som tar ovanligt lång tid på sig.

Jag hejar på er!
/Margherita

(och hoppas att jag får fortsätta läsa)

Anonym sa...

Hej!
Jag tittar också in här, och jag hittade den genom att du skickade länken, så du vet ju redan vem jag är :-), och eftersom vi oftast pratar skit (!) när vi skriver till varandra, så följer jag ju denna del i ditt liv, så här istället.
Kram Åsa

Anonym sa...

Hej! Jag är ju fortfarande här och läser och håller alla tummar jag har för er! Fast det visste du säkert redan :-)

Kram, Helena m två pojkar födda i Etiopien

Anonym sa...

Jag är här jämt och ständigt. Fast det vet du ju redan... Det är befriande att läsa dina pricksäkra berättelser om sådant som man inte vill skona sin irl-värld ifrån. Ibland kan man bara skratta åt eländet - och det får du mig att göra.

Anonym sa...

Hej!
Ytterligare en okänd här! Jag är mamma till en liten prins från kina sedan snart ett år tillbaka. Jag följer din och flera andra adoptionsbloggar och tycker att det är intressant med andras syn på adoptioner och sen längtar jag efter att få läsa om BB.
///R

Anonym sa...

Hej!
Jag väntar också barn via adoption och följer din blogg med glädje.

Har läst länge och läser alla adoptionsbloggar jag hittar.
Mvh

Anonym sa...

Jag vet inte om jag kommenterat tidigare eller inte, men jag följer din resa från läktaren. Jag har många ivf bakom mig och nu genomgår vi en adoptionsutredning. Jag hoppas jag får fortsätta din resa!

MammaHella sa...

Jag är också här och följer din blogg noga! Jag förstår precis din känsla och ditt behov att få vädra dina frustrationer.

När jag väntade de två sista gångerna fanns det en välfungerande chatt på Föräldrakanalen,där man kunde skriva av sig med andra som förstod.

Kramar till dig!

Anonym sa...

Hej,

jag är oxå en anonym läsare som hittade din blogg för ett tag sen och läser sporadiskt.
Vi väntar barnbesked, förhoppningsvis före sommaren. Jag uppskattar mycket att läsa om dina tankar o känner igen mig i mycket av det du skriver.

/H

Anonym sa...

Hej!

Här är ännu en okänd läsare.
Jag är mamma till två barn som båda har blivit våra genom adoption.
Även om det gick mycket snabbare för oss så känner jag igen mycket av tankar och frustration.

Jag håller tummarna för att det ska börja hända (bra) grejor snart!

/mimm

Anonym sa...

hej,

Jag har precis hittat hit, men känner att jag kommer att följa bloggen. Jag är intresserad av adoptionsprocessen i och med att det kan bli så att det blir aktuellt för oss, och följer flera adoptionsbloggar.

Jag önskar er lycka till!

/Jenny

Anonym sa...

Hej, jag är här fast du ser inte mycket av mig :) Lärde känna dig på "listan" och vill gärna forstätta att följa dig.

Nina med J, J och D (från etiopien)

Anonym sa...

Här kommer en jättesen kommentar. Jag hade tappat bort länken, och därför glömt bort att jag missade din blogg. Nu är jag här igen. :-)

Anonym sa...

hej... läsare som längtar barn sen några år tillbaka. jag läser de flera adoptionsbloggar. Både dem som väntar och dem som fått hem sina barn. Det är en nyttig erfarenhet medans vi själva väntar...

Önskar er all lycka till!

Anonym sa...

Hej, läste det här inlägget först nu men ville skicka en hälsning i alla fall. Vi väntar på vårt första barn och har inte riktigt hunnit till den värsta skaffa-alla-papper-från rätt-ställe-på-rätt-sätt-med-rätt-text- och gunådedig-om-det-blir-fel-nånstans-fasen.
'
Hoppas maken hittar jobb snart så ni får hem ert barn snart. varma hälsningar /FL