24 augusti 2008

WOOOOOW!




Åh, Pipe Line har i sin blogg hedrat mig med en utmärkelse som bloggfavorit!

Jag blev alldeles själaglad och smått förlägen. Och fick enorm prestationsångest. Borde man inte blogga lite oftare än varannan månad för att hedras med ett sådant här utnämnande?

Och vem ska jag ge samma fina omnämnande förutom Pipe Line själv och MammaHella (som Pipe Line också gett samma utmärkelse)? Äh! Det står ingenstans i reglerna (tvärtom mot för hur Pipe Line verkar ha läst det) att man inte får ge utmärkelsen till den som gett den till mig, så here it goes (utan inbördes rangordning, däremot med massor av inbördes beundran)...
Reglerna är följande:
  1. Du kan ge erkännandet åt fem personer…
  2. … varav fyra läser din blogg
  3. En måste vara ny på din blogg och bo någon annanstans i världen.
  4. Länka till bloggen du fick detta erkännande av.

Pipe Line därför att hon kan skriva stort om små saker. Roligt om svåra saker. Tankeväckande och provocerande om viktiga saker. Dessutom är hon en ovärderlig vän i cyberrymden i denna ångestfyllda eviga väntan utan tillgång till föräldragrupper på BVC.

MammaHella därför att hon skriver om vardagen i en adoptivfamilj med barn i åldrarna 10-20 år och väntan på en lillabroster. För mig, som i dagsläget inte ens tror på att vi kommer bli en enbarnsfamilj, fyller hennes blogg mig med hopp. Den beskriver också glädjeämnen och problem som uppstår i en familj generellt och en adoptivfamilj specifikt. En outtömlig källa av kunskap och erfarenhet.

Kottemammans blogg är en härlig blandning av jobb, vardag, adoptionsväntan och en massa annat. Och jag känner igen mig i så mycket av det hon skriver. Jag följer deras resa mot barn med spänning, förväntan och besvikelse (när väntan blir längre ännu en gång).

Sedär - min egen BVC-föräldragrupp!

Enligt reglerna får jag ange fem bloggar, men det är nu den patetiska omfattningen på mitt bloggsurfande avslöjas. Det här är de enda bloggar jag följer i dagsläget (inte för att frånta er något av malligheten över umärkelsen - jag har ju valt bloggar med kvalitet att följa!). Inte för att jag inte har hittat fler eller för att det inte finns fler jag tycker verkar intressanta. Jag har helt enkelt en åkomma som kallas internetberoende och för att hålla den i schack måste jag hålla min blogglista kort.

Jag kollar förvisso på massa amerikanska bloggar som handlar om familjer som adopterar från "vårt" barnhem, men de tänker jag inte länka till eftersom jag vill hålla Landet hemligt från de få som inte redan vet eller har räknat ut på egen hand vilket det är.

Så ni som fått utmärkelsen - känn er speciella, ni har stått ut i mängden och fångat mitt intresse med era ord och era personligheter!

Inga kommentarer: