3 maj 2010

På väg!


Jag tror min själ vi har packat färdigt. Och har vi tur har vi även fått med oss allt.

Jag ser enormt mycket fram emot när vi imorgon förmiddag sätter oss på planet mot huvudstaden. Då är det som är med med och det som inte är med är glömt och inget att göra något åt. Hoppas bara att det inte är passen eller något annat vi väljer att glömma i så fall.

Jag känner mig oroväckande slut. Som en urvriden disktrasa. Jag intalar mig att det är det faktum att jag mentalt varit på väg och packat och planerat i 1,5 månad nu som orsakar det. Och att adrenalin och endorfiner kommer väcka mig till liv när det börjar bli dags att hämta Parveln. Det vore så himla penibelt att somna i stolen på barnhemmet.

Under packandet och pysslandet med att montera bilbarnstol, ställa in spjälsängen i sovrummet, tvätta och packa små pyttekläder, köpa och packa leksaker, prova bärselen (den kommer maken få använda, när jag tar på den så blir den liksom... full), förvirrade blöjbotaniseringar och så vidare har det på allvar börjat sjunka in att vi ska hämta vår SON. Vi ska bli FÖRÄLDRAR. Wow.

Förhoppningsvis kommer det finnas tid och ork för en uppdatering under resan, om inte så får ni tåla er tills vi är hemma igen.

Kom precis på att tånaglarna fortfarande är omålade. Månne vad annat jag har glömt? Gillar verkligen inte att bli färdig så här i sista sekunden men det är sådana vi är och vi kommer förmodligen aldrig förändras.

Men tånaglarna hinner jag fixa! Tjing!

7 kommentarer:

mamman sa...

Inte konstigt att du just nu är drenerad på energi men precis som du själv skrev så kommer det tillbaka i takt med att ni närmar er Parveln.

Lycka till med resan och hämtningen av grabben.

Ser fram emot framtida inlägg men ta det i takt med orken.

Lycka till.

Heléne sa...

Lycka till och ha en bra resa!

Hej och Hopp sa...

Ett stort lycka till med allting - inkluderat målandet av tånaglarna :-)

pipeline sa...

Hoppas att ni får en behaglig sista kväll hemma. SJälv flydde vi fältet och gick på krogen, drack en massa vin och kom hem tämligen dästa och trötta. Sedan var det utförsbacke till avresan. Vi sov till och med gott...

Lycka till på resan! :-)

Anonym sa...

Jag försökte skriva grattis och lycka till igår. Jag hoppas det kom fram för då behöver du inte publicera det här!

Kvarnlyckan

Hanya sa...

Lycka till!

Margherita sa...

Åh, vad kul! Hoppas ni får en riktigt fin resa. Vad spännande att ni äntligen blir föräldrar!

Stort lycka till!