6 april 2010

Faran avblåst och irrationella förberedelser

Vår kontakt på Organisationen hade missat att informera oss om att det var "no news is good news" som gällde. Så eftersom de inte har hört något från Landet ska allt vara OK!

Så imorrn ska här göras en första rese- och hotellbokning. Älskade unge, nu kommer vi äntligen och hämtar dig!

Och på andra sidan jorden har idag Pipeline, Darlingen och Knodden fått varandra. Det är så stort att min hjärna inte riktigt klarar av att greppa det. Än mindre det faktum att vi själva ska få vår Parvel om några veckor?!?!?

Jag behöver göra listor. Eller kanske ännu hellre bocka av saker på de listor jag redan har gjort.

Ansökan för uppehållstillstånd till Parveln är i alla fall inskickad till Migrationsverket. Check!

Maken har försökt få tag på bilverkstaden för att få krockkudden urkopplad. Till helgen blir det IKEA för att köpa möbler till barnrummet. Ett barnrum som på intet sätt borde ligga högst på prioriteringslistan eftersom det kommer dröja innan sonen har någon riktig glädje av det. Men vi är ju som vi blev och det innebär att våra förberedelser för vårt livs viktigaste resa också blir därefter. I helgen köpte vi till exempel en potta och en sådan där vadderad ring till toastolen för övergång från potta till toastol. Precis som att det vore prio ett på inköpslistan till en ettåring som förmodligen kommer gå i blöjor ett bra tag till.

Samtidigt sliter maken i sitt anletes svett för att få klart skjutdörrsgarderoben i vårt sovrum. Det är mer än man kan tro att fixa med sådant när man (läs: Brummelisa) är tokstressad över att vi ännu inte har bestämt vem som ska vara föräldraledig när.

När skjutdörrsgardroben är klar (inom några timmar tror jag) så kvarstår ett blivande barnrum där spackel ska slipas, tapeter inhandlas och sättas upp samt nytt golv läggas. Som sagt inte något som måste göras nu, men det vore verkligen skönt att ha en sak mindre att tänka på när vi kommer hem med Parveln.

Vi jobbar heltid fram till ett par dagar innan vi åker.

Nämnde jag att jag är stressad?

2 kommentarer:

mimpen sa...

Tala om good news! Jag är så glad för er skull att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Ni gör helt rätt i att inreda barnrum och köpa ännu inte nödvändiga grejer! Man måste få boa lite! Själv köpte jag två nya (icke-nödvändiga) bärsjalar när vi fick veta om E.

Behöver du spåna packlistor får du höra av dig! Jag har nog glömt allt, men spånar gärna med dig :)

Hej och Hopp sa...

Skönt att allt var okej i landet!
Och jag förstår att du är stressad men det blir bra hur det än blir - det är jag övertygad om!
:-)