24 september 2009

Apropå tecken...


Inatt drömde jag att vi fick BB. Det skedde på ett något okonventionellt sätt genom något slags reklambroschyr som vi hade fått i brevlådan. Där fanns en bild på ett barn som saknade både en arm och ett ben och hade någon konstig härva med typ tarmar som satt utanpå magen. Barnet var kanske i 7-8-årsåldern och alltså 5-6 år äldre än vi har varit inställda på, och hade utöver de saknade lemmarna och tarmhärvan ett antal andra åkommor som beskrevs i broschyren. Och vi blev helt betagna. Det var vår unge och vi grät och skrattade av lycka omvartannat.

När jag vaknade kände jag ett totalt lugn och en fullkomlig övertygelse om att jag definitivt vill gå vidare med adoptionen. Så kanske detta var ett tecken till mig?


Å andra sidan drömde jag att jag hånglade med Peter Jihde också.





10 kommentarer:

Carola sa...

Tack för morgonens skratt =D Peter Jihde? Men det är väl ändå bättre än Alexander Bard (hrmm...jo jag hånglade med honom i drömmen en gång...)

Men du fick ditt tecken!

Brummelisa sa...

Å fyffan, din perversa kvinna! ALEXANDER BARD?!?!??! Han är nog den läskigaste person jag vet faktiskt.

:-P

Hanya sa...

Klart det är ett tecken! Precis som när jag drömde (när vi tvekade i IVF-sammanhang) att en bekant till oss helt plötsligt stod utanför dörren med en liten och bara räckte över barnet. Panik uppstod. För vi hade ingen nappflaska.... Som om det skulle vara det värsta, ha ha ha!

pipeline sa...

Jag tycker man ska betrakta det som en framgång att du inte drömde att du hånglade med Anna Anka.

Brummelisa sa...

Haha, men vad fan, Pipeline? Är du lite fredagsvinpåverkad eller?!?! Hahahaaaa, nej, det skulle ha varit betydligt, betydligt värre. Var tvungen att kolla lite av det där pinsamma programmet nu i veckan bara för att kolla vad det är för en människa. Och J e s u s!

Carola sa...

Han är nog bland de läskigaste jag vet oxå...det var ganska jobbigt att vakna och komma ihåg den drömmen!

Maria med AH och E sa...

*fniss* Ni får försöka adoptera Peter Jihde då *asg*

Men du, det var väl ett tecken den där drömmen!

Nu vet jag inget om saknade armar och tarmar utanpå. Men vi blev ju helt betagna av ett barn med saknat ben. Och det går alldeles utmärkt ska jag låta meddela. Även om vi inte fick veta om henne i en reklambroschyr så var det inte så långt ifrån :)

Brummelisa sa...

Men Maria - då blir jag ju värsta Woody Allen om jag sedan ska hångla med Peter? *urk*

*fniss*

Anonym sa...

Lita på att det är ett tecken!! Ni kommer att vara så tacksamma sedan att ni härdade ut (troligtvis så tacksamma att ni ansöker om syskon så fort det går).
Härda ut och lycka till!

MDB sa...

Tycker att det låter som ett bra tecken!