22 januari 2010

Ber om ursäkt!


Oj då. Ojdåojdåojdå OJ DÅ! Det var visst ett tag sedan jag skrev...

Ber om ursäkt till mina trogna bloggföljare, men blogglusten och -luften har helt gått ur mig. Det är väl kanske inte så konstigt eftersom jag hela tiden sagt att detta är min ventil - en missnöjesblogg helt enkelt. Och just nu är jag inte så missnöjd. Faktiskt ganska nöjd och tillfreds.

Men man tycker ju ändå att jag borde ha följt upp på mitt senaste inlägg och inte lämnat er hängande i luften? Så här kommer en liten sammanfattning: Allt gick så småningom väl med accepthandlingarna och de kom iväg, om än först efter över en månad. *morr*

Nu försöker vi som bäst haja att vi faktiskt ska få hämta hem vår S O N så småningom, och det är svårt att haja. Särskilt som vi inte får några uppdateringar under denna långa väntan som vi har framför oss tills vi får åka.

Men tack gode gud för internet! Har på egen hand lyckats snoka fram familjer av olika nationaliteter som har fotat gossen när de har varit och hämtat barn eller på återresa. Och varje gång tror jag det är fel unge de har fotat när jag tittar på bilderna. Mycket hinner hända mellan 5, 6, och 8 månaders ålder.

Nu är det bara att stilla vänta och hoppas på att vi inte råkar ut får en exceptionellt lång väntan mellan BB och RB, men med den process vi har haft tidigare så försöker vi förbereda oss på vad som helst. Samtidigt är vi mentalt inställda på att få åka och hämta honom senast i maj-juni. Måtte vi inte hamna i en evighetsväntan nu...

Så - en kort uppdatering om det väsentligaste, nu är det fredagsmys! :)

8 kommentarer:

Hej och Hopp sa...

Kul med en uppdatering från en bloggläsare som troget tittar in trots bristen på nyheter den senaste tiden ;-)

Hoppas det går så fort som det bara är möjligt nu!

MDB sa...

Kul att höra hur det går. Hoppas att ni får resa snart.

mamman sa...

Kul att läsa om att det gått er väg och lycka till i alla förberedelserna.

Brawny - När 2 vill bli 3 sa...

Vad härligt att ni kommit så här långt! Önskar er en rekordblixtsnabb vår så ni snart har gossen i era armar.

Franka sa...

Åh, äntligen en uppdatering! Så underbart det verkar. Hoppas ni snart får åka och slipper vänta för länge!

Rwandamamman sa...

Don't worry, vi tittar allt in här minst en gång per vecka för att se om du skrivit något! Skickligt av dig att hitta foton sådär. Lycka till!!

pipeline sa...

Vad klurigt av dig att snoka rätt på andra familjer som hämtar barn från samma barnhem! Det måstekännas som ni drar vinstlott varje gång ni får "napp" och får ett foto.

Inser att jag har gnällt mer än vad jag borde på uteblivna uppdateringar. Det finns åtminstone en plan på uppdateringar för vår del men ni verkar inte ha samma tur? Du menar alltså att ni är helt och hållet i händerna på snälla medfamiljer och att organsiationen inte har någon som helst plan på att hålla er uppdaterade?

Önskar att man kunde tänka lite på de blivande föräldrarna i den här situationen och inse att anknytningen tar fart redan innan hämtning om den får bränsle.

Du ska se att vi kommer bli föräldrar samtidigt. Men till sommaren borde väl både er och vår väntan ligga bakom oss och vi befinner oss mitt uppe i föräldraskapet...

Brummelisa sa...

Tack, alla! :)

Nej, tyvärr fungerar det så att det inte finns något strukturerat arbetssätt med uppdateringar i form av foton eller rapporter över utvecklingen. :-(

Skulle jag inte själv snokat reda på en amerikansk och en isländsk familj så skulle vi just nu inte ha fått något mer än informationen i barnbeskedet och det enda fotot där som var ett passfoto som redan då var gammalt. Han var på bilden 3,5 månad. Idag är han 8 månader.

Vi vet att den landansvariga hos Organisationen ska åka till Landet i mars för att göra barnhemsbesök och hon kommer ta foton då av vår son och andra barn med svenska familjer.

Men i övrigt är det zip, nada, zero i uppdateringsväg fram tills det är dags att åka och hämta honom. Vi får då veta vilken klädstorlek han drar. Jiho.