9 november 2008

Förhoppningsvis helt onödig oro


Efter att ha svurit och gråtit och varit förbannad över det "orättvisa" (vem skulle det vara rättvist att det drabbade då?) i att vi inte kan få biologiska barn så såg vi fram emot en adoptionsprocess som är betydligt mer rättvis. Här skulle samma regler gälla för alla. Den som skickar in handlingar först hamnar först i kön. Den som är först i kön får BB först och så vidare.

Enkel logik. Rättvist.

Tyvärr har jag börjat tvivla rejält. Jag kan inte säga varför. Jag har uppmärksammat vår kontaktperson hos Organisationen på det och hon ser allvarligt på det hela och ska undersöka det närmare. Vi hoppas båda två väldigt innerligt att jag har fel och att det finns en rimlig förklaring till det hela.

Om jag har rätt kan vi nämligen få vänta på BB tills Fan avlöser.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vännen. Vi har inte hörts av på ett tag men jag hänger här ibland å lider med er. Ni finns i våra tankar, vi håller våra tummar att det går vägen för er.

Många kramar
Anna m fam. (Noraanna så vet du förhoppningsvis vem jag är ;-))

Anonym sa...

GAAH! Man blir så trött på adoptionssvängen när man tror att det är ett strikt köande och så är det mer än en hund begraven. Jag håller tummarna för att det löser sig!
Kram!