30 augusti 2007

Teman, kåserier eller bara tankar

Jag vill börja med ett klargörande: Den här bloggen kommer inte ha den typiska dagboksutformningen utan istället bestå av mina tankar kring olika "teman" som har utkristalliserat sig under den här långa processen full av motgångar.

Det närmaste jag kommer en beskrivning av det tänkta formatet är kåserier, vilket alltså innebär att jag nu till att börja med kommer publicera ett antal olika inlägg med olika teman som har legat och bubblat i mig under en längre tid.

Syftet är först och främst att ha en plats att häva ur mig allt som jag inte längre orkar prata om med familj och vänner eftersom jag är så less på att höra mig själv svara på samma frågor om hur det går, varför det krånglar osv.

Ett sekundärt syfte är att förklara för omgivningen till ett par med adoptionsförhoppningar och barnlängtan hur det känns att gå igenom detta (inte för att jag kommer tordas ge någon bland mina vänner eller familj länken hit).

Just nu är jag LESS LESS LESS på all väntan och längtan och frustration, så detta kommer genomsyra mina inlägg. Är du ute efter solskenshistorier skrivna av förväntansfulla adoptionssökande så är du definitivt på fel ställe.

Inga kommentarer: